top of page

10. ročník slibuje směs chutí a vůní

Než začnu psát, proč mě letošní ročník fascinuje, musím hned v úvodu upozornit, že s Ratha Yatrou jsem se poprvé seznámila loni. Den předtím jsem od rána krájela zeleninu, kterou o pár hodin na to - přesněji v nočních hodinách - připravovali další dobrovolníci, aby z něj vytvořili přes 300 porcí sabdží a pak další preparace, jejichž názvy budeme v českém slovníku jen marně hledat. Letos je organizátor mnohem přísnější. Začali jsme akci plánovat o několik týdnů dříve než loni, abychom vše stihli bez stresů. Ale letos se na to tak nějak všichni těšíme ještě o něco víc.

Na guestlistu se objevily velké osobnosti duchovního učení, kteří během průvodu povedou společné zpívání svatého jména. Opět mě to nutí srovnávat s loňskem, kdy i přesto, že jsem ve 30 stupňových vedrech držela těžký foťák a lovila hezké záběry, zvládla jsem při tom přes hodinu také zpívat. A když si myslíte, že už fakt nemůžete, něco ve vás vám říká, že teď toho přece nenecháte. Navíc ani nikdo kolem vás toho evidentně nechat nechce.

Ano, tento ročník bude nejen slavit kulatiny, ale do Prahy zavítají duchovní mistři světového formátu jako Kadamba Kanana Swami a Bhakti Vaibhava Swami a účast přislíbil i zástupce z indického velvyslanectví.

Tanec Bharatanatyam, ten jsem chtěla vypíchnout jako samostatný bod. Ten vás totiž dostane. Najednou si připadáte jako někde na vystoupení v Dillí, kde timto tancem tanečnice, či tanečník vypráví příběh, duchovní poučení, či duchovní obřad. Do detailů propracované choreografie duchovních tanců vám předvedou Líla Mohiní, Jagan Mohiní, Sarasvatí a Rasabihari. Ujistěte se, že máte dobré místo k sezení nebo stání, protože u této části ho budete fakt potřebovat.

Věřím, že se vám jubilejní 10. Ratha Yatra bude líbit a odnesete si z ní spoustu inspirací.


Nejlepší příspěvky
Nejnovější příspěvky
Archiv
Hledání podle štítků
Zatím žádné štítky
Následujte nás
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page